Aranżacja biura nie jest łatwym zadaniem, trzeba dołożyć starań, aby każdy pracownik był w stanie się skupić, skoncentrować i wykonywać swoje obowiązki jak należy. Bardzo ważnym elementem w każdy biurze jest kwestia akustyki.
Nadmierny hałas a koncentracja
Problem związany z nadmiernym hałasem w pracy jest dość powszechny, szczególnie w biurach typu open space. Kiepska akustyka może bardzo negatywnie wpływać na jakość pracy. Hałasy dekoncentrują, sprawiają, że nie potrafimy się skupić na powierzonych zadaniach, zaburzone są również procesy poznawcze oraz pamięć. Najbardziej podczas pracy rozpraszają rozmowy współpracowników, dzwoniące telefony, kroki itp. Niektórzy są w stanie pracować w takich warunkach bez większych problemów, nie mniej jednak są i tacy, którzy nie są w stanie się skoncentrować. To, dlatego coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie mobilnych, ściennych paneli akustycznych, które skutecznie tłumią hałasy, nawet w przypadku otwartych, dużych przestrzeni.
Czym są panele akustyczne?
Panele akustyczne to nic innego, jak specjalne okładziny ścienne, sufitowe, występują również w postaci zawieszanych ekranów, paneli wolnostojących i wizerunkowych. Są one wykonane z materiałów, które mają dobre właściwości pochłaniania dźwięków, dzięki nim można skutecznie wyciszyć pomieszczenie. Wewnątrz paneli znajdują się specjalne pianki, to one sprawiają, że hałasy są tłumione. Obecnie większość firm oferuje panele akustyczne w dowolnych kształtach, fakturach i rozmiarach, także można je bez problemu dopasować do swoich potrzeb oraz do aranżacji biura. W ten sposób aranżacja wnętrz biurowych pozostaje spójna.
Zalety zastosowania paneli akustycznych
Wyciszenie poszczególnych pomieszczeń w biurze to większy komfort podczas pracy. W ten sposób pracownicy będą w stanie skupić się na wykonywaniu swoich obowiązków, zwiększy się również ich kreatywność oraz wydajność pracy, co ma bardzo duże znaczenie dla każdego pracodawcy.
Panele akustyczne pochłaniają około 85% fal dźwiękowych, mimo tego, że są wykonane z bardzo lekkich materiałów. Takie panele można swobodnie przemieszczać, zmieniać ich ustawienie, co więcej są bardzo łatwe i szybkie w montażu, także nie trzeba posiadać specjalnych umiejętności, aby je samodzielnie zamontować. Oczywiście najlepiej stawiać na renomowane firmy, które mogą zaoferować panele wykonane z dobrych, trwałych materiałów np. Pixers Business. Ta firma sprzedaje panele akustyczne wykonane z naturalnej wełny od brytyjskiego producenta Camira.
Kiedy warto zdecydować się na takie rozwiązanie?
Panele akustyczne będą dobrym rozwiązaniem w przypadku większych firm, gdzie zatrudnionych jest kilkudziesięciu pracowników. Dobrze sprawdzą się w otwartych przestrzeniach, gdzie panuje duży hałas, przez co nie każdy potrafi się skupić, zaangażować w powierzone mu zadania. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że nie każdy jest w stanie pracować w biurze, w którym co chwilę dzwonią telefony, gdzie pracownicy głośno konsultują swoje pomysły, wymieniają się spostrzeżeniami. Jeżeli w firmie panuje duży hałas, panele akustyczne powinny skutecznie rozwiązań problem.
Panele akustyczne dekoracyjne
Choć do głównych zadań paneli akustycznych należy tłumienie hałasów, to mogą stanowić równocześnie dość ciekawy element dekoracyjny. Obecnie można wybierać spośród paneli w różnych kształtach, rozmiarach oraz kolorach. Oczywiście z barwami w biurze nie warto przesadzać, zbyt jaskrawe kolory będą odwracać uwagę, mogą rozkojarzyć pracowników, co nie jest wskazane. Tak czy inaczej, można wybierać spośród różnego rodzaju propozycji paneli, dzięki temu bez problemu dopasujemy je do wnętrza biura.
Urządzenie biura nie jest takim prostym zadaniem, jak może się wydawać. Jeżeli mamy możliwość skorzystania z pomocy specjalistów, którzy pomogą nam w zaplanowaniu przestrzeni, warto z niej skorzystać. Dzięki temu otrzymamy nie tylko stylowe i eleganckie biuro, ale co najważniejsze praktyczne, funkcjonalne, które będzie sprzyjać skupieniu i kreatywności.