Kreując wizerunek swojej firmy staramy się zadbać o najdrobniejsze detale. Ustalamy logo firmy, wybieramy kolorystykę, tworzymy księgę znaku. Powstaje hasło przewodnie charakteryzujące naszą działalność. W biurze każdy detal podkreśla misję i ideę oraz nawiązuje do najbardziej charakterystycznych elementów logo, aby utrwalać świadomość marki i zapisywać się w pamięci każdego, kto odwiedza nasze biuro.

Jednak w ferworze opracowywania idealnego wnętrza, nie zawsze pamiętamy o jednym z ważniejszych detali, który może mieć wpływ na pierwsze wrażenie, jakie zrobimy na potencjalnym Kliencie albo Kontrahencie. Mowa o tym, co wita nas od progu – czyli o matach wejściowych.

Wizytówka biura wizytówką firmy

Witając się podczas spotkania biznesowego, często podajemy naszemu rozmówcy wizytówkę firmy. Ma ona nie tylko ułatwić rozmowę na wypadek, gdyby nie zapamiętał on naszego nazwiska lub zajmowanego stanowiska i nie tylko ułatwić kontakt w przyszłości. Wizytówka świadczy też o  zmyśle estetycznym oraz naszej kreatywności. Jednak wręczenie wizytówki oznacza, że pierwsze wrażenie mamy już za sobą zwłaszcza, jeżeli spotkanie odbywa się w biurze naszej własnej firmy.

Więc gdzie nastąpił moment, w którym Klient lub Kontrahent miał możliwość dokonania pierwszej oceny naszego przedsiębiorstwa? W progu. W sensie dosłownym. Po przekroczeniu progu, nasze umysł rejestruje to, co w pierwszej kolejności widzą oczy. Jeżeli mamy do czynienia z estetycznym i ciekawym wnętrzem, również pierwsze wrażenie będzie pozytywne jeszcze zanim przejdziemy do bezpośredniego powitania i rozmowy. Pierwsze wrażenie ma też wpływ na dalszy przebieg spotkania.

Maty wejściowe ułożone u progu naszego biura nie pozostają więc bez znaczenia.

Kreatywnie

Możemy naturalnie postawić na bezpieczny minimalizm. Skupienie wyłącznie na funkcjonalności jest również swego rodzaju strategią. Wystarczy, jeśli mata będzie w stonowanym, uniwersalnym kolorze i regularnym kształcie oraz jeśli spełni funkcję antypoślizgową i pomoże w utrzymaniu pomieszczenia w czystości. Ale dlaczego by nie wykorzystać możliwości i nie umieścić w wejściu maty podłogowej, która już od progu wyróżni naszą firmę i podkreśli oryginalność?

Mata wejściowa na wymiar w nieregularnym kształcie, radosnym kolorze, na wstępie głosząca hasło przewodnie przedsiębiorstwa, opowiadająca krótką historię czy zawierająca logo – z pozoru drobnostka, z pozoru gadżet, ale istotnie wpływający na estetyczne doznania.

Maty wejściowe nie muszą być nudne, a nadal pozostaną funkcjonalne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here